
Společnost Lidl Česká republika si uvědomuje svoji ekonomickou, společenskou i ekologickou odpovědnost, jednak vůči zákazníkům, ale také vůči dodavatelům i přírodě. Snažíme se proto ve všech oblastech našeho podnikání chovat ohleduplně.
V souladu se zvyšováním kvality našich výrobků a snahou o udržitelný způsob získávání zdrojů jsme se rozhodli v našich prodejnách v České republice postupně omezovat prodej vajec od nosnic v klecích a nahrazovat je vejci z bezklecových chovů tak, abychom nejpozději do konce roku 2025 nabízeli pouze vejce z těchto chovů. Snažíme se dosáhnout toho, abychom mohli nabídnout co nejkvalitnější vejce, a zároveň přispět k udržitelnému způsobu chovu slepic a jejich životních podmínek.
Kakao – Již nyní obsahuje většina výrobků privátních značek Lidlu kakao certifikované Fairtrade, Fairtrade Cocoa, Rainforest Alinace, Bio nebo UTZ. Novým cílem Lidlu je dosáhnout 100% certifikace nejpozději k 1. 1. 2020, a to jak pro výrobky ve stálé nabídce, tak i v časově omezených akcích.
Čaj – U všech čajů privátních značek si Lidl stanovil za cíl dosáhnout do konce roku 2022 100% certifikace u černého, zeleného čaje a čaje Rooibos, u čaje ovocného a bylinkového pak certifikace padesátiprocentní.
V případě kávy je cílem Lidlu v ČR, aby do roku 2020 bylo 30 % kávových výrobků v sortimentu vyrobených ze surovin certifikovaných UTZ, Rainforest Alliance, Fairtrade nebo Bio. V dalším kroku chce do roku 2022 dosáhnout 50 % certifikovaných výrobků.
U trvale zalistovaných výrobků pod vlastní značkou bude nejpozději od roku 2020 Lidl prodávat většinu produktů z ryb, korýšů a měkkýšů z divokého lovu prověřených certifikátem MSC a všechny rybí konzervy s tuňákem s certifikátem Dolphin Safe.
Odpovědné chování v oblasti tvorby sortimentu nám pomáhá nejen zlepšit kvalitu našich produktů, ale může mít také velký dopad na naši planetu a všechny, kteří ji obývají.
Cíle a indikátory
1. Postupné omezování prodeje vajec od nosnic v klecích, do konce roku 2025 bude 100% vajec pocházet z bezklecových chovů
2. 100% kakaa v sortimentu bude pocházet z udržitelných, certifikovaných zdrojů (do roku 2020)
3. 50 % kávových výrobků v sortimentu bude pocházet z udržitelných, certifikovaných zdrojů (do roku 2022)
3. 100% čajů privátních značek bude pocházet z udržitelných, certifikovaných zdrojů (do konce roku 2022)
5. 60 % sortimentu z ryb, korýšů a měkkýšů bude ze zdrojů s certitifikátem MSC (do roku 2020)
Cíle udržitelného rozvoje
8. Důstojná práce a ekonomický růst a 12. Odpovědná výroba a spotřeba
Více se dozvíte na: https://www.lidl.cz/cs/Sortiment_CSR.htm